Истражувачите создале „метално дрво“ кое е силно како титаниум, но доволно лесно за да плови на вода. Во моментов, тие можат само да произведат мала количина на метално дрво одеднаш, но ако можат да најдат начин да го зголемат производствениот процес, материјалот може да доведе до сè, од високо издржливи паметни телефони до супер-лесни автомобили.
Истражувачите од Универзитетот во Пенсилванија, Универзитетот во Илиноис во Урбана-Шампањ и Универзитетот во Кембриџ, детално објаснуваат како го создале металното дрво во една студија неодамна објавена во списанието Scientific Reports.
Прво ги суспендираа малите пластични сфери, секој само неколку стотици нанометри широка, во вода. Потоа ја испариле водата, што ги предизвикало сферите да се складираат во уреден модел. После тоа, тие користеле процес наречен галванизација за покривање на сферите со никел. На крајот, тие користеле растворувач за растворање на пластичните сфери, оставајќи ја само решетката од никел.
Околу 70 проценти од добиениот материјал е празен простор, но оваа ниска густина не е единственото нешто што материјалот го има заедничко со дрвото.
„Причината зошто го нарекуваме метално дрво не е само неговата густина, како и онаа на дрвото, но и неговата клеточна природа”, вели истражувачот Џејмс Пикул во соопштението за печатот. „Мобилните материјали се порозни; ако погледнете во дрвото, гледате – делови што се дебели и густи и направени за да ја задржат структурата и делови кои се порозни и направени за поддршка на биолошките функции, како што се транспортот до и од ќелиите.“
Во моментов на истражувачите им е потребен околу еден ден за да создадат парче од метално дрво со големина на поштенски марки. Но, ако можат ефикасно да го зголемат процесот, потенцијалните употреби за материјалот се многубројни.
Архитекти би можеле да го искористат за дизајн на згради со нови соодноси на сила и тежина, а производителите на електроника би можеле да ги премачуваат своите уреди со тоа, давајќи им дополнителна издржливост без да додаваат многу тежина. Со пополнување на порите со хемикалии, истражувачите би можеле дури и потенцијално да го трансформираат материјалот во лесна батерија што се полни.
Тимоти Џ. Руперт, вонреден професор по материјали и наука и инженерство на Универзитетот во Калифорнија, Ирвин, кој не бил вклучен во истражувањето, исто така, гледа потенцијални намени за металното дрво во транспортот.
„Може да се замисли да се направи автомобил со истите безбедносни стандарди кои се користат денес, но многу, многу помала тежина“, изјави Руперт за The Philadelphia Inquirer. „Ова ќе има огромни импликации за енергетска ефикасност.“
Со други зборови, ова метално дрво би можело да им овозможи на електричните возила да одат многу подалеку со едно полнење, со што ќе се елиминира еден од главните проблеми што во моментов ги спречуваат некои возачи да си купат вакво еколошко возило.