Познатото светилиште Тошо-гу во Нико, Јапонија, е дом на едно уметничко дело познато во целиот свет. Резбата на трите мудри мајмуни со гордост била поставена над вратата на храмот уште од 17 век. Изработена од скулпторот Хидари Џингоро, резбата е сликовна максима на фразата: „Не гледајте зло, не слушајте зло, не зборувајте зло“.
Се верува дека максимата пристигнала во Јапонија од Кина во 8-от век, како дел од Тендаи-будистичката филозофија. Тие ги претставуваат трите догми кои го симболизираат животот на една личност. Панелот со мајмуните е само еден мал дел од поголема серија на панели направени во светилиштето.
Вкупно 8 панели го претставуваат „Кодексот на однесување“ развиен од познатиот кинески филозоф Конфучиј. Во анализите на Конфучиј, збирка изреки на филозофот, постои слична фраза. Некаде помеѓу 2 и 4 век п.н.е., зборовите: „Не гледајте што е спротивно на коректноста; не слушајте што е во спротивност со коректноста; не зборувајте што е во спротивност со коректноста; не правете никакво движење што е спротивност на коректноста“ беше додадено во колекцијата. Сосема е можно оваа оригинална фраза да била скратена по неговото пристигнување во Јапонија.
Мајмуните на панелот се јапонски макаки, вид што е вообичаен во земјата на изгрејсонцето. Првиот мајмун ги покрива ушите, вториот ја покрива устата, а третиот очите. Мајмуните се широко познати како „не гледајте зло, не слушајте зло, не зборувајте зло“, но во реалноста, мајмуните имаат имиња. Оној што ги покрива ушите се вика Киказару; Ивазару ја покрива устата; и Мизару ги покрива очите. Покрај нивните оригинални јапонски имиња, мајмуните можат да се најдат под имињата Мизару, Миказару и Мазару во земји надвор од Јапонија.
Имињата се веројатно игра на зборови, бидејќи сите завршуваат со глаголот „зару“. Во јапонскиот јазик, „сару“ е зборот што се користи за мајмун, што звучи сосема слично на глаголот „зару“. Второто значење на зборот „сару“ е далеку, што може да се толкува како фраза насочена кон злото.
Комбинирани, на јапонски, се наречени Самбики-Сару, што значи, „Три мистични мајмуни“. Понекогаш, четвртиот мајмун се додава на познатото трио. Именуван „Шизару“, последниот мајмун го претставува принципот „не право зло“. Се верува дека Шизару многу подоцна бил додаден од сувенирната индустрија, само за комерцијални цели.
Мајмуните претставуваат пристап кон животот, поддржан од религиите на Шинто и Кошин. Историчарите веруваат дека симболот на три мајмуни е стар околу 500 години, меѓутоа, според Ошо Рајнеш, оваа симболика се шири низ Азија од страна на будистички монаси, кои потекнуваат од античката хинду традиција. Спротивно на популарното верување дека трите мајмуни потекнуваат од Кина, скулптурите и сликите на „не гледајте зло, не слушајте зло, не зборувајте зло“ тешко се наоѓаат во било која друга земја освен Јапонија.
Отсекогаш ве мачеле големите прашања? Верувате дека светот не е толку едноставен и дека постојат и работи кои не ги гледаме? На вистинското место сте. Посетете го каналот Мистерии и урбани легенди.