Најдолгиот поморски мост што ги поврзува Хонг Конг и Макао со Жухаи, југоисточна Кина, конечно ќе биде отворен утре, девет години по започнувањето на изградбата.
Долго очекуваниот мост Хонг Конг-Жухаи-Макао ќе биде отворен за сообраќај во среда, 9 часот по локално време. Кинескиот претседател Си Ѓинпинг се очекува да присуствува на церемонијата на отворање во вторникот во Жухаи.
Изградбата започна во 2009 година, која вклучува мост за патување и подводен тунел, поврзувајќи го островот Лантау со Хонг Конг, градот Жухаи и Макао, преку водите на реката Перл.
Се протега на 55 километри, а тоа е 22 километри повеќе од од ширината на најјужниот дел на Англискиот канал од Довер во Обединетото Кралство до Кале во Франција.
Структурата е најдолгиот морски премин во светот и шестиот најдолгиот мост на земјата. Официјалните претставници очекуваат мостот да биде во употреба 120 години и велат дека ќе ги зајакнат бизнисите со намалување на времето за патување за 60%.
Уште поважно, тоа е клучна компонента во планот на Кина за „Големата заливска област“, која покрива 56.500 квадратни километри во 11 градови во јужна Кина.
Се состои од мост од надморска височина од 22,9 километри и подводен тунел од 6,7 километри поврзан со два вештачки острови.
Во проектот се користеле вкупно 420.000 тони челик, што е еквивалентно на 60 пати повеќе од челикот што се користел за изградба на Ајфеловата кула.
Секретарот за транспорт и домување во Хонг Конг Френк Чан изјави дека времето за патување помеѓу Жухаи и меѓународниот аеродром во Хонг Конг ќе биде скратено на околу 45 минути од првичните четири часа.
Вкупната цена на проектот, кој вклучува вештачки острови, поврзани патишта и нови гранични премини, е непозната, но некои проценки се движат на над 130 милијарди јуани (15 милијарди евра), што ги натера критичарите да го критикуваат како скап бел слон.
Седум работници загинале, а 129 биле повредени откако започнала изградбата.