Историјата на она што денес е познато како „Škoda Autо“ започнала во 1890-тите кога, како и многу одамна воспоставени производители на автомобили, компанијата започнала со производство на велосипеди. Škoda (тогаш Laurin & Klement) фабрики биле основани во 1896 година како производители на велосипеди.

   

Во 1894 година, 26-годишниот Вацлав Клемент, кој бил книжар во Млада Болеслав, Кралство Бохемија (денешна Чешка, а тогаш дел од Австро-Унгарија), не можел да добие резервни делови за да го поправи својот германски велосипед.

Клемент го вратил својот велосипед на производителите, Сидел и Науман (Seidel and Naumann), со писмо, на чешки, барајќи од нив да извршат поправки, само за да добие одговор на германски јазик, во кој стоело: „Ако сакате да добиете одговор на вашето прашање треба да го напишете на јазик на кој можеме да го разбереме.“

Незадоволен од одговорот и сфаќајќи го деловниот потенцијал, Клемент, и покрај тоа што немал техничко искуство, одлучил да отвори продавница за поправка на велосипеди, која тој и Вацлав Лорин ја отвориле во 1896 година во Млада Болеслав. Пред да стапи во партнерство со Клемент, Лорин бил производител на велосипеди во блискиот град Турнов.

Во 1898 година, откако се преселиле во новоизградената фабрика, Лорин и Клемент купиле нов моторцикл, Werner „Motocyclette“ . Нивниот прв моторцикл бил опасен и несигурен, а во несреќа Лорин си го загубил и предниот заб. За да се дизајнира побезбедна машина со неговата структура околу моторот, парот му пишал на германскиот специјалист за палење Роберт Бош за совети за различен електромагнетски систем.

Нивниот нов мотор „Славија“ дебитирал во 1899 година и компанијата станала првата фабрика за мотоцикли во Централна Европа. Во 1900 година, со работна сила од 32 компании, започнал извозот на Славија и 150 машини биле испорачани во Лондон за фирмата Хјутсон.

До 1905 година фирмата произведувала автомобили, со што станала вториот најстар производител на автомобили во Чешка по Татра. Компанијата, со површина од 7.800 м2, имала работна сила од 320 и користела 170 специјални машински алати.

Оваа приказна е слична со онаа на Ферари и Ламборгини, која можете да ја прочитате тука.

Сподели на Facebook
пати видено