Етиопија е речиси целосно исцрпена од својата шумска покривка. Во раните 1900-ти, речиси четириесет и пет проценти од земјата биле опфатени со шумите. Но, побарувачката за земјоделско земјиште за да се нахрани растечкото население во земјата постепено ги жртвувала шумите за земјоделските површини, додека не исчезнале повеќе од деведесет проценти од оваа огромна тропска шума.
Останатите шуми не се соседни, туку се расфрлани во десетици илјади мали шуми, главно во северниот дел на земјата. Во центарот на овие светло-зелени џебови на биолошка разновидност е скоро секогаш по една етиопската православна црква, Тевахидо.
Црквите во Етиопија отсекогаш биле покриени со мали шуми. Локалните жители веруваат дека шумата ја штити светоста на црквата. Крошната на дрвото, велат тие, ги спречува молитвите да залутаат на небото. Шумите се стари колку и самите цркви, засадени од локалните заедници во исто време кога биле изградени црквите. Ова ги прави некои од овие плодни оази стари над 1.500 години. Шумите се заштитени од верските старатели и заедниците околу нив, правејќи ги овие свештеници, монаси, монахињи и учениците неверојатни чувари на последните преостанати шуми во нивната земја.
Точниот број на црковни шуми не е познат. Според некои проценки, има околу 35.000 свети шуми во близина на езерото Тана и северните висорамнини, а околу 1.400 во самата Јужна Гондар област. Тие се со големина од 2 хектари до повеќе од 400 хектари. Свештеникот генерално е одговорен за одржување на црквата во неговиот центар, додека локалното население ги користи шумските екосистеми за огревно дрво, мед, вода и пасење на добитокот.
Етиопјаните ги почитуваат шумите, но непознати за нив, нивните постапки го оштетуваат кревкиот екосистем. Тие водат говеда во шумите за пасење, кои ги газат и јадат садниците. Бидејќи немаат и алтернативи, понекогаш свештениците сами го користат дрвото за да ја поправат својата црква, да направат јаглен за црковни активности и да направат свет прибор. Растенијата од шумата се јадат или се користат за да се направат бои. Паднатите гранки се продаваат за пари.
Од раните 2000-ти, шумските екологисти д-р Алемахеху Васи и неговата соработничка од Америка, д-р Маргарет Лоуман, ги охрабруваат локалните жители да ги сакаат и да ги заштитат овие шуми, па дури и да ги прошират ако е можно. Васи и Лоуман предложиле да се изградат ниски камени ѕидови околу шумите за да се избегнат скитници и натрапници. Едноставното решение се покажало толку ефикасно што за неколку години шумите значително напредувале. Импресионирани од резултатите, многу свештеници почнале да ги прошируваат надворешните ѕидови со цел да ги „убедат“ шумите да се прошират на поголема површина.