Момчињата и девојчињата почнуваат да играат различни игри, па дури и да почнат да размислуваат поинаку уште во градинка. Сепак, барањата за двата пола во училиштата се исти. И тоа е причината зошто одредени училишта во Русија започнаа необичен експеримент.
Училиште #34 во Каменск-Уралскиот град во Русија ги сподели првите резултати од експериментот кој започна во 2014 година. Наставниците од овие експериментални одделенија се убедени дека овој тип на образование е подобар за децата.
Во овој експеримент, момчињата и девојчињата добиле одделно образование, но имале мешани родови социјални активности, што значи дека тие биле поделени посебно само за време на часовите. Остатокот од времето како на паузите, во кафетеријата, на екскурзии и во воннаставни активности, децата од двата пола комуницирале едни со други.
По завршувањето на основното образование, класовите треба да се спојат, така што комуникацијата меѓу сите деца ќе биде реална, не само преку социјалните медиуми. Средното училиште е време кога се стекнуваат блиски пријатели, како и важни избори, помагајќи да се формираат детските личности. Очигледно, ова е многу важна фаза во нивниот живот.
Во многу училишта со посебни одделенија, на часовите на момчињата се обидувале да се фокусираат на спортот како хокеј и вклучувале повеќе машки наставници, така што момчињата ќе имаат возрасни мажи на кои можат да се угледаат. Тука било прилично тешко да се најде човек кој одговара на улогата на директорот.
За девојчињата, наставниците организирале часови по кореографија и домаќинство.
Момчињата и девојчињата се деконцентрираат едни со други
Психолозите се свесни дека ако има претставници на спротивниот пол меѓу учениците, тогаш секое момче или девојка, дури и несвесно, ќе се обидат да се импресионираат еден со друг. Затоа, тие ќе бидат расеани на часот. Како резултат на тоа, часот ќе пропадне, бидејќи децата не можат да се концентрираат.
Машкоста на момчињата се расипува во основното училиште
И родителите и научниците знаат дека младите момчиња имаат тенденција да заостануваат 2-3 години зад нивните женски врсници и ментално и физички. Левата хемисфера на нивните мозоци созрева побавно. Затоа образовниот систем во училиштата е ориентиран кон девојчињата. Може да биде сосема срамно и понижувачко ако сите ви се смеат додека одговарате пред целото одделение. Така се развива комплексот на губитници и како резултат на тоа се развива агресија кон соучениците и возрасните.
Природно е за момчињата да се стремат да преземат ризици, да ја тестираат нивната волја и дух, да бидат херои и да донесуваат одлуки за себе. Но, дали можете да пораснате во силен маж, ако постојано бараат од вас да ги повторите подготвените решенија и да бидете тивки?
Девојките сакаат специфики и јасни алгоритми
Во часовите разделени по пол, наставниците полесно ја земаат во предвид психологијата на двете различни групи. Девојките се срамежливи и прецизни во учењето. Деталите и самиот процес се важни за нив. Иако се добри во исполнувањето на типични задачи, исполнувајќи ги според дадениот алгоритам, се чувствуваат срамежливо меѓу одделението полно со момчиња и понекогаш може да им биде тешко на девојчињата.
Во отсуство на момчиња, девојчињата чувствуваат дека можат слободно да размислуваат и не се плашат да ги кренат рацете или да прават грешки. Тие повеќе сакаат да си помагаат едни на други, без да се грижат дека ќе бидат исмевани.
Момчињата го следат сопствениот пат, наместо правила и подготвени решенија
Момците треба самите да ги научат лекциите. Тие не ги извршуваат задачите чекор по чекор, тие се обидуваат сами да ги најдат решенијата. Тие сакаат да ги креираат правилата врз основа на она што го вели наставникот. Затоа секоја задача е авантура за нив. Нивната перцепција е повеќе холистичка, имагинативна и емоционална.
Девојчињата се идеални за „колективни“ задачи.
Во овие експериментални часови, девојките имале тенденција да бидат добри во остварувањето на колективните задачи. Веднаш поставувале улоги, разговарале за нивната задача и го пронаоѓале решението заедно. Сепак, тие се однесувале срамежливо и нерешително во остварувањето на индивидуалните задачи дури и ако го знаеле вистинскиот одговор.
Исто така, наставниците забележале дека девојките секогаш треба да бидат пофалени, дури и за нивните грешки. Инаку, тие ќе бидат затворени и ќе се чувствуваат исплашени да одговорат во иднина. Момчињата не го разбираат таковиот метод.
Момчињата ги остваруваат лидерските квалитети во сите машки одделенија
Во отсуство на девојчиња, момчињата не се двоумеле да ги искажат своите мисли, дури и ако тоа било против општоприфатената норма. И покрај тоа што прекумерната бучава и извиците се вообичаена појава во училницата, наставниците сепак забележале дека момчињата се помалку агресивни во овие експериментални одделенија. Секое младо момче се обидува да се афирмира пред девојчињата. Додека во овие паралелки, сите ученици се еднакви и нивните обиди да се афирмираат себеси може да бидат насочени кон развивање лидерски квалитети.
Почитувањето на наставниците е поголемо кај одделенијата со ист пол
Во истополовите паралелки, девојките полесно се поврзуваат, а момчињата имаат помала веројатност да се расправаат со наставниците, бидејќи не сакаат да импресионираат никој околу нив. Можеби е потребно време да се најде вистинскиот пристап, но порано или подоцна, ученикот ќе стане посветен на нивниот учител.
Здравјето на децата и држењето на телото биле подобрени
Шефот на Одделот за педијатрија на Медицинската академија „Амур“ Елена Романсова истакна дека не само што се подобрени психичките состојби на децата, туку се подобрило и нивното физичко здравје. Во машките паралелки, момчињата седеле исправено. Здравствениот преглед спроведен од страна на здравствените работници покажал дека децата имаат помала веројатност да се разболат во истополови одделенија.
Исто така, било забележано дека кај одделенијата со мешани полови децата ќе имаат тенденција да изгубат тежина во првите 6 месеци од нивното образование, што е резултат на стрес и адаптација. Тоа не се случува во истополовите паралелки.
Бројот на ученици со добри оценки значително се зголемил во истополовите паралелки
Според проценките на училиштето бр. 2120 каде се воведе родово образование во основното училиште, показателот за квалитетот на образованието изнесувал 74% за девојчињата и 67% за момчињата. Ова е голема причина зошто биле создадени истополови паралелки, каде што децата можеле да совладаат еден вид наставна програма. Со учењето одделно, децата учат поефикасно.
Експериментот бил успешен, иако има недостатоци
Овој одделен метод на учење има поддржувачи, но има и луѓе кои се противат на тоа. Некои луѓе веруваат дека ова е чекор назад ако го земеме предвид пубертетот. Директорот одговори на оваа загриженост, велејќи дека проблемот, всушност, се јавува од вишокот на заеднички активности. Во Русија, бројот на бремени ученички се зголеми и токму тоа треба да биде загрижувачки фактор.
Некои велат дека тоа е првиот чекор кон расизмот и сегрегацијата преку ментални и физички особини. Постои и мислење дека машките паралелки се добра средина за воспитување на идните манијаци. Експериментот за паралелно и посебно образование го сугерира спротивното и досега немало напади кои ќе се соочат со критики. Впрочем, децата комуницираат многу надвор од училницата.