Еден типичен пакистански возач на камиони поминува повеќе време со својот камион отколку со сопругата. Што објаснува зошто сака неговиот 10-тонски „пријател“ да изгледа како нова невеста.
Овие камиони кои летаат низ пакистанските национални патишта и соседната земја Авганистан се карактеристични. Целиот камион, од врвот до дното, е немир од бои. Раскошни обоени панели кои содржат мозаик од птици, цвеќиња, пејзажи, светци и актерки во хипер-заситена палета на бои го красат екстериерот, додека пластичните цвеќиња, мониста, огледалата, панделките и кадифени седишта ја разубавуваат внатрешноста.
Кабината е крунисана со рачно изграден дрвен лак, завиткан во повеќе кич уметнички дела, додека низа метални ѕвона се нишаат од шасијата. Кога камионот е во движење, овие ѕвона ѕвонат и поради тоа овие амиони биле наречени “jingle trucks” од американските трупи распоредени во Авганистан.
И не се украсени само камионите. Патнички автобуси, резервоари за вода, транспортни комбиња, рикши, па дури и билбордите се украсени со психоделични бои. Традицијата на украсување на камиони започнала во 1920-тите со воведувањето на долготрајниот Bedfords – британски камион со заоблена кабина кој станал најпрестижниот и најсигурен камион во земјата за повеќе од половина еден век.
Првобитно камионите биле насликани со лого на секоја компанија, така што неписмените луѓе би можеле да препознаат кој ги поседувал камионите. Постепено, овие логоа станале понереалени, надменливи и конкурентни. До 1950-тите стилизирани мурали и фрески почнале да ги заменуваат. Во 1960-тите, кога економијата на земјата процветала, украсите станале софистицирани за да го одразат растечкото богатство на возачите и подемот на нова урбана класа.
Украсувањето чини најмалку 2500 долари, што е еквивалентно на две години од просечната плата на возачот на камионот. Некои трошат повеќе од 10.000 долари за опремување на нивните возила. Неверојатно, многу камионџии ќе се вратат во работилницата на секои три или четири години за целосно преуредување на возилото.
Сепак, со текот на годините, бизнисот се промени. Сега, наместо прецизно рачно сликање на секој камион, се користат масовно произведени налепници и украси.