Добредојдовте во новата граница во напредниот транспорт. Во интервју дадено на Светскиот саем Нано овој викенд, Марк Џенингс-Бејтс, потпретседател за продажбата на PAL-V International B.V., ги претстави своите планови да стане првиот човек кој ќе го освои светот во летачки автомобил.
Тој се надева дека патувањето ќе започне во Сан Франциско, а потоа (како што е вообичаено во кружен сообраќај) пристигнува некаде околу Сан Франциско. Додека Џенингс-Бејтс ќе пилотира свој летечки автомобил, друг пилот ќе го придружува во целото патување. Бидејќи PAL-V има намера да го сними патувањето, тие очекуваат дека ќе трае околу 90 дена, иако Џенингс-Бејтс верува дека тоа би можело да се направи за околу 60 години.
Најголемиот стрес подготвен со ова патување ќе биде да се внимава на резервите на гориво. Возилото PAL-V, наречено Либерти, има опсег од 1,315 км во возењето и 499 км кога лета. Овие ограничувања веќе се наметнати од придружниот пилот на Бејтс поради особено тежок предел од Гренланд, за кој возилото би требало да има доволно гориво за да го помине. Пилотот му кажал на Бејтс дека овој дел од патувањето, кој што ќе бара стресни проверки на гориво, ќе биде „едно од ‘најпсихотичните’ искуства што ќе ги доживеете.“ Иако PAL-V сè уште немаат официјален датум за овој подвиг, плановите за патувања се во тек.
PAL-V е холандска компанија која беше основана во 2001 година, со цел да изработуваат патни авиони кои се и пријателски настроени кон копното. Тимот на PAL-V отскокнуваше низ бројни дизајни пред да направи пробив во 2005 година. Концептот беше тестиран во 2012 година со првиот PAL-V лет на прототип на летачки автомобил во 2012 година што се покажа како успешен. Оттаму, PAL-V ја разви комерцијалната верзија и започна со производство. Денес, PAL-V Liberty е достапен за да го нарачате (по цена од $ 399.000 до $ 599.000), со определени периоди на испорака почнувајќи од 2018 година.
Компанијата сака да ги комерцијализира овие автомобили затоа што досега никој не го направил тоа на глобален начин. PAL-V се обидува да го надмине овој предизвик држејќи се брзо на два водечки принципи – да направи возило што е безбедно и релативно лесно за ракување. „Иако изгледа како хеликоптер, тоа всушност е многу поедноставно од хеликоптер“, вели Џенингс-Бејтс. „Ако разговарате со инструктор за гиропланот, тој ќе Ви каже дека имаат ученици кои можат да летаат сами со 5-8 часа обука“.
Оние кои ќе сакаат да го купат летечкиот автомобил за да управуваат со него ќе мора да поседуваат возачка дозвола и дозвола за пилот. Тоа се само барањата според сегашните закони – кои, очигледно, немале на ум дека ќе треба да се користат и за летечки автомобили.