Научниците докажале дека алтруизмот е во човековата природа. Затоа понекогаш се трудиме да им помогнеме на луѓето дури и кога си штетиме на самите себе.

Нам не ни се допаѓа овој начин, каде што вршењето на услуга не само што е бесмислено, туку и може да ни наштети нам и на друго лице. Значи не вреди да се понуди помош кога…

Ги обезбедувате вашите професионални услуги бесплатно

Сигурно сте дошле во ситуација кога барале од вас да помогнете бидејќи услугата припаѓа на сферата на вашата професионална дејност. Ова особено важи за претставниците на креативните професии: уметници, маркетинг менаџери, новинари, дизајнери.

Со тоа што им помагате на луѓето бесплатно во овој случај, вие не само што ги девалвирате своите сопствени знаења и вештини, туку исто така губат пари што би можеле да ги заработите, правејќи иста работа за другите луѓе.

Не можете да го постигнете тоа квалитативно

Доколку нешто не можете да го направите целосно не ја прифаќајте обврската. На пример ако се понудите да ги наводнувате цвеќињата на пријателката, но има премногу и некои од нив се исушат тогаш вие ќе бидете сметани за неодговорни.

Постојано да давате пари некому

Професионалните питачи, пријателите на кои секогаш им недостасуваат малку, роднините кои секогаш земаат до плата, на сите нив треба да им се каже НЕ. Тие се толку навикнати да живеат на доброволни донации и се потпираат на вашата помош,што едноставно не вложуваат напори за некако да ја променат ситуацијата.

Добротворството не ја оправдува својата цел

Токсична добротворна организација е прибирање финансиски средства кои на прво место не се за да им помогнат на оние што имаат потреба, туку да ги задоволат сопствените амбиции, создавајќи слика на спасител кај оние кои собираат средства за болни деца или животни. Таквата добротворна организација може да се препознае преку спонтаноста на собирањето, отсуството на извештаи и лажни доброволци.

Желбата да се помогне е ваша потреба

Многу психолози препорачуваат да не им помагаат на некој додека не побара помош. Можеби не ми требаат вашите услуги, како што мислите. Понекогаш излегува дека желбата да им помогне е повеќе вашата потреба да се чувствувате неопходни или да се наметнете себеси.

Вистинскиот мотив е да ги задоволиш сопствените амбиции

Карпманов триаголник е социјален и психолошки модел на односи меѓу луѓето, опишан од психијатарот Стивен Карпман. Според неа, едно лице може да дејствува во една од трите улоги: жртвата, гонителот и спасител. Целите на вториот се најмалку очигледни. На прв поглед, се чини дека тој сака да му помогне на жртвата и прави максимални напори за ова. Меѓутоа, во реалноста, спасителот има свои надворешни мотиви.

Луѓето се привикнуваат на вашата помош

Ако не му дадете можност сам да ги реши проблемите, тој нема да ги добие потребните вештини за да се справи со слични ситуации во иднина.

Кога станува збор за деца

Се разбира, ова не е универзално правило. Сепак, многу родители се обидуваат да одлучат да направат сè за децата, почнувајќи со изборот на јадењето што ќе го јадат и ќе завршат со домашната работа и изборот на пријатели.

Вие помагате „затоа што“, а не „со цел да“

Најчесто, ние им помагаме на лицето, бидејќи тој е наш пријател / роднина / ни направи услуга во минатото. Сепак, некои експерти советуваат да не обрнуваат внимание на минатото, туку на иднината, односно да им помогне „со цел да“. Тогаш помошта ќе биде повеќе насочена и корисна, ориентирана кон резултати.

Сподели на Facebook
пати видено